čtvrtek 23. února 2017

Čtu povídky - Radka Třeštíková: Bábovky

Hezký den, milé čtenářky.
:)

Jak už jsem se letos zmiňovala, podařilo se mi vrátit se opět ke čtení. Ráda bych do našeho života přivedla trochu víc pravidelnosti a stejně tak i nějaký rytmus na blog. Každý týden bych vám chtěla představit jednu knihu, která nás zaujala (nejen z mé knihovny, ale třeba i oblíbené knížky našich dětí anebo zajímavé knihy, k nimž mě přivedl můj muž). Ne vždycky se bude jednat o podrobné knižní recenze, spíš můžete očekávat tipy na zajímavé čtení a dozvědět se, co na dané knize bavilo mě. Čas od času se ale může jednat spíš o varování(rozumějte, když za sebe knížku nebudu moct doporučit). Takových článků jistě nebude tolik, i když prvním z nich začneme právě dnes.

O Vánocích jsem přečetla knihu Radky Třeštíkové Bábovky. Kniha vyšla už v polovině loňského roku a mluvilo se o ní doslova a do písmene všude. Já jsem dlouho váhala, zda si ji přečíst a můžu říct, že za těch několik večerů rozhodně nestála.
Pokud se rozhodnete knížku si přečíst, čeká vás 12 povídek o 12 ženách. O různých ženách, rozličného věku, postavení, stavu. Nejzajímavější na této knize je, jak se jednotlivé příběhy proplétají. Ten samý fakt je ale paradoxně i kamenem úrazu, jelikož se s postupujícím čtením dějová linie čím dál více komplikuje, čtenář pomalu ztrácí přehled kdo je kdo, situace, do nichž se vypravěčky dostávají, jsou podle mě vyloženě absurdní a příběh až nelogický. Bohužel se mi nelíbil ani autorčin styl vyjadřování a co je na této knize nejhorší, je deprese a smutek postav. Příběhy jsou spíš neuvěřitelné, zbytečně pesimistické a utrápené.  Nechápu, jak někdo může knihu označit za zábavnou anebo ji dokonce doporučit jako oddechové čtení po náročném dni v práci.
Osobně jsem většinu postav vlastně vůbec nepochopila, často mi přišly prázdné a ploché bez jakéhokoliv vnitřního světa. Z 12 žen jsem nenašla jedinou, se kterou bych se mohla sžít. Vypravěčky byly navzájem hodně podobné, ač se na první pohled mohly zdát velmi rozdílné.
Přestože se kniha snadno čte, čtení nepřináší nic dobrého, nového, smysluplného. A chtít po této knize, aby vás dokonce jako bytosti někam posunula, je už naprosté sci-fi. Já Bábovky hodnotím jako negativní nereálnou sbírku povídek, kterou rozhodně nebudu číst znovu.





























Četly jste Bábovky taky? A nadchly vás anebo naopak zklamaly jako mě?



Mějte se krásně.
:)



Veronika



10 komentářů:

  1. Tak ja je zatim mela v planu,a le ted uz tedy nevim...:-(. Kazdopadne diky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelo, kdyžtak doporučuji spíš si knížku vypůjčit, než koupit. Myslím, že i kdyby Tě nakonec její čtení bavilo, pro její tíhu a smutek se k ní stejně nebudeš chtít vracet... Pokud Bábovky nakonec přečteš, dej vědět, jak působily na Tebe.;) Hezký večer, Veronika. :)

      Vymazat
    2. Dobrý den, já měla knihu zapůjčenou a přečetla. Mohu s vámi jen souhlasit. Na mě kniha působila depresivně, ani v jedné z povídek nic pozitivního. Přesně přečetla jsem ji a vracet se k ní nebudu. Hezký den Petra

      Vymazat
    3. Milá Petro, děkuji Vám za váš názor. Jak vidím, čtenářky Bábovek pomalu jakoby se rozdělily na dva tábory. Jedněm se kniha líbila moc a druhé za mák neoslovila. Však jsme každá jiná... I Vám co nejhezčí dny, Veronika. :)

      Vymazat
  2. ...bábovky jsem přečetla za jediný den na dovolené a můžu říct, že se mi knížka líbila moc :-) V životě přece není stále vše zalité sluncem, lidé nejsou na sebe stále hodní a všichni máme nějaká trápení a noční můry... knížka mi ukázala, že se mám i přes některé moje výhrady dobře a svůj život žiju moc ráda. Četla jsem i její další knížku "To prší moře" a taky se mi moc líbila :-) a na další se chystám (Dobře mi tak)
    Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirko, díky za komentář.;) Máte úplnou pravdu, že život není jednoduchý a už vůbec ne procházka růžovým sadem. Ba naopak, pomalu začínám chápat, že náš pobyt tady je těžkou zkouškou. Ve mně ale Bábovky vyvolaly neklid a nepokoj a toho já se snažím spíš vyvarovat. Chyběla mi tam přirozenost, naděje, nějaká významnější myšlenka... nejde o 'happy end'. 'To prší moře' se mi třeba bude líbit víc.;) Mějte se hezky, Veronika. :)

      Vymazat
  3. .. holky co mi to děláte?? Já si ji jdu dnes vyzvednout (neb v knihovně na ní pořadník a dnes došla konečně!? řada na mě) a těšila jsem se na víkendové čtení ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renato, nenechte si to těšení pokazit, třeba se Vám bude knížka líbit. Sto lidí sto chutí... ;) Tak pak napište.:) Hezký víkend, Veronika. :)

      Vymazat
  4. Na tuhle knihu jsou teď recenze všude, kam přijdu. :D Já jsem ji četla a docela se mi líbila. Baví mě tohle proplétání příběhů, člověk se pořád musí soustředit. :) Akorát bych ráda věděla, co bylo s postavami dál, třeba bude pokračování. :)

    blog Days of Daysy

    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Daysy, možná si opravdu autorka tím nedokončením příběhů jednotlivých postav nechala otevřená vrátka a připravila tak půdu pro další pokračování. Sama jsem zvědavá, zda se čtenářky dočkají 'Bábovek II'. Hezké odpoledne a díky za zastavení se, Veronika. :)

      Vymazat